Ordensregler
Ordensregler for skolene
- Det skal være minst en voksen leder som overnatter sammen med lagene.
- Ved ankomst anvises overnattingsstedet. Dette skal besiktiges av lagets leder og en representant for arrangøren. (Rommet innkvitteres).
- En romliste leveres arrangøren, og en henges utenfor døren til klasserommet laget skal sove på.
- Lagene sørger selv for å sette til side stoler og bord. Det oppfordres til at lagleder noterer hvordan og hvor stoler og bord befinner seg ved ankomst, slik at det er mulig å sette disse tilbake på samme sted.
- Før avreise skal laget rydde rommet for søppel, flasker etc. Deretter skal rommet godkjennes av vaktsjef og utkvitteres. Alle lag skal være ute av overnattingsstedet innen kl. 12.00 søndag.
- Det skal være ro på overnattingsstedet mellom kl. 23.00 og 06.00 natt til lørdag, og kl. 01.00 og 06.00 natt til søndag.
- Unødig bråk i trapper og ganger må unngås. All ballkasting/-sparking innendørs er forbudt.
- Det skal ikke søples til på skoleområdene – bruk papirkurver/sekker.
- All bruk av alkohol under reisen til og fra turneringen og under selve oppholdet er selvføgelig strengt forbudt. Brudd medfører øyeblikkelig utvisning.
- Røyking er strengt forbudt i garderober, klasserom og korridorer. Alarm kan utløses.
- Lagleder er ansvarlig for at alle kommer seg ut av bygningen ved brannalarm. Opptelling må holdes for å kontrollere at alle har kommet seg ut.
- De enkelte lag er ansvarlig for skader som eventuelt påføres de enkelte skoler.
- Lag som ikke overholder bestemmelsene, vil kunne risikere å bli tatt ut av turneringen, eventuelt bli bortvist fra overnattingsstedet.
- Hvis enkelte skoler har ordensregler i tillegg til de overfor, vil disse bli utdelt ved ankomst og skal gjelde i tillegg.
Grove overtredelser vil bli rapportert til Norges Håndballforbund.
Viser også til NHF ordensreglement.